L’Aplec és l’activitat anual que promou el debat, la coordinació i el seguiment de projectes entre els consells locals de joventut de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears. Enguany s’ha celebrat a Amposta i ha agrupat una seixantena de joves i regidories de joventut.
Durant tres dies, Amposta s’ha convertit en el punt de trobada d’una seixantena de joves que comparteixen el projecte de la Xarxa de Consells Locals de Joventut. La xarxa de consells entén el canvi polític en les darreres eleccions municipals com una oportunitat per a pensar de nou el model de relació que hi ha d’haver entre els consells locals i l’administració municipal. És per això que la feina del cap de setmana ha girat al voltant de quatre eixos: participació, oci i cultura, emancipació (incloent-hi habitatge i transport) i educació formal i no formal (on també s’ha parlat de voluntariat).
A través del diàleg estructurat entre regidories i consell, i gràcies a la facilitació d’un equip de formadores, s’ha arribat a una sèrie de conclusions que esdevindran aquest nou marc de relacions. El programa d’activitats ha inclòs també una sèrie de debats que ha involucrat no només el jovent organitzat, sinó que també les regidories de joventut de les seves poblacions i els càrrecs responsables de joventut dels governs català, valencià i balear.
L’objectiu final és recollir aquests resultats i editar-los de manera que no només els consells que en formen part, sinó altres plataformes juvenils que col·laborin amb els seus ajuntaments, se’n puguin beneficiar. Així i tot el resultat ajudarà, d’una banda a aclarir quina és la responsabilitat dels ajuntament i dels consells quant a joventut, i de l’altra a proposar nous canals de comunicació i treball.
Des del patronat de la Fundació Triangle Jove, la fundació que treballa per la relació i la coordinació entre els consells nacionals de joventut de Catalunya, País Valencià i Illes Balears i que impulsa la creació de la Xarxa de Consells Locals de Joventut, valoren com a molt satisfactòria aquesta activitat. L’Aplec va deixar de celebrar-se l’any 2009 per manca de finançament i gràcies a un projecte europeu inclòs en el programa Erasmus+ s’ha pogut recuperar i tot apunta que s’estabilitzarà de cara al futur.
La fundació, que també organitza la Trobada d’entitats juvenils del Triangle Jove, ja està treballant en la propera edició, la divuitena. Serà a País Valencià i ja s’han confirmat les dates (14, 15 i 16 d’octubre) i la ciutat que l’acollirà (Xàtiva). La fundació viu, actualment, un moment de bonança arran de la bona entesa amb els governs dels tres territoris en qüestions de joventut .
Retroenllaç: LA XARXA DE CONSELLS LOCALS DE JOVENTUT ES TROBA A AMPOSTA PER A CELEBRAR L’XI APLEC | Xarxa de Consells Locals de Joventut